Zbiórka publiczna
Zbiórka publiczna
Najważniejsze informacje
Nasza Fundacja posiada zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych na terenie całej Polski, w następujących formach:
- zbiórka dobrowolnych datków do puszki kwestarskiej;
- zbiórka dobrowolnych datków do skarbony stacjonarnej;
Każda zbiórka powinna być zgłoszona do Fundacji.
Pieniądze gromadzone w ramach zbiórek publicznych mogą być wydatkowane tylko i wyłącznie na cele wskazane przez Ministerstwo w aktualnym pozwoleniu na dany rok (obecnie obowiązuje Decyzja Nr 2015/2733/OR). Podstawa prawna :
- Ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. 2014 poz. 498)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2003 r. w sprawie sposobów przeprowadzania zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi zbiórkami (Dz. U. Nr 199, poz. 1947 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).
Decyzję Nr 2015/2733/OR można znaleźć na stronie www.zbiorki.gov.pl
Zbiórki publiczne
Dnia 03.07.2016 r. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wydało Fundacji zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na mocy Decyzji Nr 2016/2474/OR.
Jak uzyskać pozwolenie?
Aby uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej należy złożyć CZYTELNIE wypełniony wniosek.
Droga pocztowa nie mniej niż 14 dni roboczych,
Potrzebne dokumenty
Do wniosku należy dołączyć:
Pisemną zgodę z miejsca, w którym zbiórka będzie miała się odbyć (na zgodzie powinien być podpis i pieczątka właściciela lub osoby upoważnionej):
- Co należy zrobić po zakończeniu zbiórki publicznej?
- Najważniejsze informacje o zbiórkach publicznych
Co należy zrobić po zakończeniu zbiórki?
Po zakończonej zbiórce należy opublikować wyniki zbiórki np. w prasie lub Internecie
Treść publicznego ogłoszenia powinna zawierać:
- Nazwę i siedzibę przeprowadzającego zbiórkę publiczną (czyli Fundacja Słoneczko, Stawnica 33A, 77-400 Złotów),
- Informację o decyzji MAC zezwalającej na organizację zbiórki – Decyzja Nr 2015/2733/OR
- Datę i numer pozwolenia, np. „na podstawie zezwolenia nr …/215/2733/OR wydanego przez Fundację Słoneczko,
- Datę zbiórki,
- Cel zbiórki, np. pomoc i ochrona zdrowia Podopiecznego (imię i nazwisko),
- Miejsce przeprowadzenia zbiórki,
- Sumę zebranych ofiar pieniężnych, np. „w wyniku przeprowadzonej zbiórki publicznej zebrano środki pieniężne w kwocie ….zł (słownie:…) z uwzględnieniem formy zbiórki: puszki kwestarskie lub skarbona stacjonarna.
W terminie 14 dni od zakończenia zbiórki osoby odpowiedzialne za zbiórkę są zobowiązane dostarczyć do Fundacji:
- sprawozdanie z wyniku akcji – Wzór sprawozdania z przeprowadzonej zbiórki publicznej;
- dowód wpłaty zebranych środków na konto Fundacji (w tytule przelewu należy wskazać Numer Subkonta, Nazwisko i Imię Podopiecznego- zbiórka publiczna nr …215/2733/OR)
UWAGA!
Zebrane środki pieniężne należy wpłacić na poniżej podany numer konta bankowego:
Fundacja Słoneczko
Stawnica 33A, 77-400 Złotów
21 89 44 0003 0000 2088 2000 0070
Tytułem:
Numer Subkonta, Nazwisko i Imię Podopiecznego – zbiórka publiczna nr …215/2733/OR