Regulamin refundacji kosztów
Regulamin refundacji kosztów
Regulamin refundacji kosztów ze środków zgromadzonych na subkoncie podopiecznego
§ 1.
- Fundacja może refundować koszty ponoszone przez Podopiecznego, bądź osoby reprezentującej Podopiecznego jeśli są one zgodne z treścią Umowy i redagowanych apeli oraz odpowiadają obowiązującym wymogom formalnym i merytorycznym wynikającym z ustawy o rachunkowości.
- Rachunki, faktury VAT potwierdzające poniesione koszty mogą być refundowane przez Fundację tylko wówczas, gdy na odwrocie są opisane i podpisane przez Podopiecznego lub osoby reprezentujące Podopiecznego i nie budzą wątpliwości pod względem rzetelności i celowości ich wydatkowania.
- Fundacja pokrywa poniesione koszty na podstawie otrzymanych oryginałów faktur, rachunków, biletów komunikacyjnych do wysokości posiadanych na subkoncie Podopiecznego środków pieniężnych. Faktury i rachunki należy przesłać wraz z „Zestawieniem kosztów” (Załącznik nr 3) na adres Fundacji.
- Fundacja pokrywa koszty związane z zaspakajaniem indywidualnych potrzeb Podopiecznego, w postaci świadczeń o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 roku (tekst jednolity Dz.U. Nr 175 poz 1362 Z późn. zm), w tym w szczególności koszty związane z przeprowadzeniem operacji, leczenia, rehabilitacją, zakupem leków i sprzętu medycznego, rozwojem intelektualnym, psychicznym i fizycznym Podopiecznego, zalecanym przez kompetentne w tym zakresie osoby (lekarz, psycholog, terapeuta, instruktor, pedagog, społeczny opiekun środowiskowy itp.) oraz poprawą bytu materialnego.
- Jednorazowa łączna kwota do refundacji nie powinna być mniejsza niż 100,00 zł.
- Uwzględniane są dokumenty księgowe z datą wystawienia do pięciu lat wstecz licząc od dnia złożenia wniosku o refundację kosztów.
- Fundacja dokona starań, by refundacja kosztów nastąpiła w ciągu 21 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania przez Fundację dokumentu potwierdzającego wydatkowanie środków, zgodnie z ust. 2 i 3 powyżej.
§ 2.
- Fundacja nie dokonuje refundacji wydatków związanych z zadłużeniem Podopiecznego wobec Skarbu Państwa (podatki, składki ZUS, KRUS itp.) i innych wierzycieli, chyba, że inaczej postanowi sąd rodzinny.
- Dowody księgowe potwierdzające poniesione koszty i przedłożone Fundacji Słoneczko wraz z „Zestawieniem kosztów” do refundacji powinny być wystawione na Podopiecznego, bądź na osobę reprezentującą Podopiecznego.
- Dowody księgowe przedłożone do zapłaty przez Fundację przelewem bankowym powinny zawierać dane nabywcy (NABYWCA) – Podopiecznego Fundacji, bądź osoby reprezentującej Podopiecznego, natomiast dane płatnika (PŁATNIK) powinny wskazywać Fundację: Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Słoneczko” (lub Fundacja Słoneczko), 77-400 Złotów, Stawnica 33A, NIP: 767-15-85-965.
- Z uwagi na konieczność zachowania zasady wydatkowania środków pieniężnych Fundacji jedynie na cele statutowe, Podopieczni i osoby reprezentujące Podopiecznych są zobowiązani do powiadamiania Fundację o odstąpieniu od umowy kupna lub przypadkach zwrotu lub zbycia towarów lub usług, których koszty zakupu podlegały refundacji.